Pai

24 november 2018 - Pai, Thailand

Don’t worry about a thing, cause every little thing gonna be al right.”

Vol goede moed stap ik in een tuk tuk richting het busstation. Na het zoeken van hulp word ik gestuurd naar het andere busstation aan de overkant van de straat. Daar word ik gewezen naar een klein rood kamertje, zonder fan of airco met mensen in een lange rij. Een ticketshop. Ik snap er niks van, want ik had toch echt al een busticket richting Pai. Toch maar in de rij gaan staan, waar ik langzaam wegsmelt van de warmte. Eenmaal bij de kassa krijg ik te horen welk busnummer ik heb en stap ik snel naar buiten om mijn busje te gaan zoeken. Na een tijdje mag ik dan heerlijk voor in de auto zitten. Yes, want die busrit wordt heftig. Heel veel omhoog en omlaag slingerende bochten in de bergen en het wordt meestal niet als prettig ervaren. Wel een ontzettend mooi uitzicht! Eenmaal aangekomen, ingecheckt bij mijn hostel en Marie ontmoet uit Australië. ’S Avonds ga ik Pai ontdekken. Het is een heel lief, klein, gezellig dorpje met een walkingstreet. Deze hele straat staat vol kraampjes met van alles en nog wat, maar vooral heerlijk eten. Daarna babbel ik nog wat in mijn hostel bij het kampvuur en speel ik nog een potje pool.

Wat Phra That Mae YenDe volgende dag struin ik samen met Marie alle touroperators af en ploffen we neer op het terras voor een welverdiende smoothie en vers fruit. Jam. Na een nachtje slapen gaan we in een rap tempo alle bezienswaardigheden langs. Bedenk hierbij dat ik samen met een ander meisje voor in de tuktuk zat, naast de bestuurder, aan elkaar geplakt. Hierbij stonden de ramen wijd open, komt er keiharde bob Marley muziek uit de boxen en zingt de bestuurder gezellig mee. Helemaal top dit! Haha. We beginnen met de witte boeddha, Wat Phra That Mae Yen. Je overwint eerst een heleboel trappen en dan krijg je een mooi uitzicht plus een mega boeddha. Vervolgens rijden we door naar een viewpoint. Hier staat een reuzenrad schommel. Bizar, maar hilarisch om te zien hoe mensen er proberen op te klimmen. Daarna gaan we door naar de Tham Lod Cave. We worden in groepjes van drie met een gids met een lamp de grot in gestuurd. We krijgen een hele tour en het is best indrukwekkend. Af en toe stopt de gids en zegt: “Crocodile” of “monkey” of “tiger”. Als je een goede verbeelding hebt dan worden deze wezens helemaal zichtbaar in de grot. Juist. Tijd Tham Lod Cave 1om met ons groepje op een bamboeraft te gaan zitten en een relaxed stukje door te grot te varen. Boven ons hoofd zien we hordes vleermuizen. Eenmaal uit de grot rijden we naar de Hot Springs. Whiehoe! Dat is lekker warm! Echt zo’n heerlijk plekje tussen de rimboe, jammer van de 50 andere mensen.. Dan vliegen we (ja echt, we kwamen namelijk tijd tekort) naar de waterval, MorPaeng. We kregen welgeteld 10 minuten. Toen door naar de Grand Canyon (jup, weer eentje) waar we de zonsondergang zouden moeten zien. Helaas was het bewolkt en waren we wat aan de late kant. Toch heb ik nog een paar mooie kiekjes kunnen maken. We eindigen de dag in een rooftopbar, met een drankje en met kaartspelletjes. Relax!

Cardgames@RooftopbarGroup of friends @ Grand Canyon

Last but not least. Tinde komt mij opzoeken in Vietnam!! Whaa spannend, maar o zou leuk!

1. Marian:
    17 december 2018
    Wat een belevenissen weer meisje😘
  2. Sya:
    cool kyr! genieten!! xx
  3. Denise van den Bussche:
    17 december 2018
    Geweldig om je te volgen.
  4. Nicole Grahame:
    17 december 2018
    Door jou spontane verhalen zou ik zelf wel een avonturier willen zijn 😀
  5. Wilma wisse:
    Wat een wereld!! Indrukwekkend😍
  6. Senta:
    18 december 2018
    Klinkt weer perfect zusje!!