Hanoi, Vietnam

15 december 2018 - Hanoi, Vietnam

“We are the champions!”

Hop in een mini vliegtuig, halfuur vroeger dan gepland, met bijna geen mensen erin naar Hanoi, Vietnam! Aangekomen in het hostel kan ik helaas nog niet inchecken, maar ontmoet ik een meisje die samen met mij een rondje door de stad doet. We eten het beste banh mhi broodje van Hanoi en lopen nog een rondje rond het meer. Maar. Wat. Een. Drukte. Er zijn echt overal scooters. Bizar. Bijna onmogelijk om over te steken.

’s Avonds join ik het traditioneel Vietnamees eten op de rooftop van mijn hostel met een heleboel gezellige mensen. We maken zelf eerst een paar spring rolls en daarna verschijnt er van alles op de tafel. Een soort soep, beef, bananaflower salad etc. Super lekker!

Daarna ga ik met een paar mensen naar buiten, want de finale tussen Vietnam en Maleisië vindt plaats. We zijn helemaal klaar om Vietnam aan te moedigen. Ikzelf heb een band rond mijn hoofd geknoopt waarop staat dat Vietnam de winnaar is en ik heb nog een hart op mijn wang. Op straat zie je overal kleine tv’tjes met kleine plastic stoeltjes erom heen. Er zijn honderden mensen op straat, zittend, staand in bomen om toch een kleine glimp op te vangen van de voetbalwedstrijd. En. Dan. Winnen. Ze. Whaaaa. Dikke Vette Party! Een red Flare wordt opgestoken middenin de menigte. Het is een gekkenhuis. Alle mensen rennen een kant op en de meesten gaan op hun scooter zitten. Ze hebben hun Vietnamese t-shirt aan, Vietnamese vlag in de hand, band rond hun hoofd en dan rijden ze op hun scooter rondjes rond het meer. Ze geven high fives aan de mensen aan de kant van de weg. Bizar. Er wordt gezongen, geschreeuwd en gelachen. Heel bijzonder om eens mee te maken.

In de weekenden is er in Hanoi rond het meer een groot feest. Er staat een groot podium. Er wordt overal muziek afgespeeld. Op de straat zijn vele artiesten te vinden; zangers, dansers, muzikanten en er wordt karaoke gezongen en spelletjes gespeeld. Ook zijn er vele eetkraampjes te vinden. Hanoi is heel leuk voor even, maar tijd om weer door te gaan!

1. Marian:
    12 januari 2019
    Mooi lieve meid😘
  2. Wilma wisse:
    12 januari 2019
    Dat klinkt weer druk gezellig 🤪🤪 veel indrukken en absorberen maar.