Week nine

26 maart 2017 - Roskilde, Denemarken

“Silly walk!”

Bedenk een zo gek mogelijke manier van lopen en houdt dit vol tot je de school uit bent. Uhm. Wat?! Ja echt, dit is menens. Zie je ons al gaan? Wij lopend in een rij, door de school en al die ogen starend onze kant op, terwijl we ons uitsloven met onze ‘silly walk’. Geloof me, ons schaamtegevoel is al tien keer overboord gegooid deze afgelopen maanden. Bewijs? Check de video.

Dinsdag was helaas onze leerkracht ziek, maar dat gaf ons de kans om te gaan Tosti!lunchen in Roskilde! Heerlijk met ons viertjes op de fiets om ons vervolgens neer te ploffen in het café Satchmo. Het is zo’n gezellig, klein caféetje met sfeerlichtjes aan het plafond en langs de ramen. Na een lekkere tosti gegeten te hebben, kwamen er twee medestudenten binnen.  Dan toch maar met zijn allen besloten om één van die lekkere taarten uit de vitrine te proberen! We zijn uren weggeweest en naar mijn idee heb ik de hele dag alleen maar gegeten.. haha.

Op school ging het deze week over ‘bodystorming’. Het komt er op neer dat je met ongeveer vijf mensen in een groep bent. Vervolgens loopt één persoon (rennend, springend, kruipend etc) naar een bepaalde plek in de ruimte en neemt een pose aan. Vervolgens gaat een tweede persoon en neemt een andere pose aan dichtbij persoon één. Zo ontstaat er een standbeeld. Er wordt niet afgesproken wie er aan de beurt is om te lopen, op welke manier je loopt of welke pose je aanneemt. Je geeft dus ruimte aan je gevoel, aan hoe je graag wilt bewegen en aan wat je interpretaties zijn bij de poses van je medegroepsgenoten. Denk ‘out of the box’!

Met deze les gingen we vervolgens zelf aan de slag in ons groepje. De opdracht was om een ruimte te zoeken, te bedenken welk verhaal we wilden vertellen en verschillende scènes uit te spelen aan de hand van bodystorming. Wij gebruikten het bos en ons verhaal ging over een meidengroep die het bos ging verkennen. Ik heb hier helaas geen filmpje van, dus ik zou zeggen, gebruik je fantasie.

Flying Turning TorsoZondag gingen we naar Malmö! We konden spotgoedkoop met de bus heen en terug. We moesten helaas wel ontzettend vroeg opstaan en we hadden ook nog dat tijdverschil.. Eenmaal daar aangekomen zijn we eerst naar de Turning Torso geweest. Omdat het best mistig was, zweefde het gebouw tussen de wolken. Dit zag er spectaculair uit! Jammer genoeg mochten we niet in het gebouw om van het mooie uitzicht te genieten. Vervolgens hebben we langs het water gelopen en lekker ..geluncht in de zon. Heerlijk. Daarna nog lekker geshopt en gestopt bij coffeehouse Pronto. OMG. Ze hadden zelfgemaakte cheesecakes en wat waren die lekker! Echt. Niet. Normaal. Lekker. Na ons helemaal vol gegeten te hebben, zijn we naar Sankt Petri Kyrka geweest. Hier konden we een mooi concert bewonderen. Hadden wij even geluk! Om de dag af te sluiten, zijn we uit eten geweest bij Thank God it’s Friday.

Telefoonhokje

Cheese!