Fourth week

19 februari 2017 - Roskilde, Denemarken

“Liefde is… grenzeloos”

Valentijnsdag. Ben ik braaf aan het skypen met vriendjelief (die zich aan de andere kant van de wereld bevindt) wordt er opeens op de deur geklopt… Pakketje! En niet zomaar een pakketje, rozen! Rozen van die gozer op skype. Kriebels. Liefde. Grenzeloos. Wauw.Valentines roses

Deze dag werd nog beter. Ik besloot om een paar meiden uit te nodigen en spaghetti Bolognese te maken. En dan niet gewoon opeten in de grote keuken met ontzettend veel licht aan. Nee. Lichtschakelaar uit, aan de ronde tafel met ons viertjes en kaarsjes aan! Romantisch!

Valentines diner

Vanaf nu hebben we besloten om met de hele groep elke maandag samen te eten. Elke keer worden er een paar mensen aangewezen om te koken. Jaja, deze maandag was ik de pineut samen met de twee andere Nederlanders. Wat staat er op het menu? Je zou denken stamppot, maar no way daar hadden wij geen zin in. Dus gewoon lekker pannenkoeken! Staan we daar te klunzen zonder weegschaal, zonder maatbeker en twee grote kommen beslag. En dan bakken maar! Hoppa, staan we even te shinen met zijn tweeën en zes pannen op het fornuis! Nummer drie houdt het overzicht en kijkt of de juiste pannenkoek (denk aan kaas, bacon, appel), op het juiste bord belandt. Wat een hitte komt er van dat fornuis af! Pfoe. Daarna een mooi overwinningsdansje gedaan!

Op donderdag hadden we onze eerste ‘fieldtrip’. Hop, op de fiets naar de kindergarten/ nursery in Roskilde. Dit is een soort kinderopvang voor kinderen van 0 tot 6 jaar. Een bizar feitje, er staan zo 2 à 3 volwassenen per groep van ongeveer 15-20 kinderen. Terwijl wij hier in Nederland vanaf groep 1 staan te zwoegen in ons uppie met 27-32 kinderen. Je hebt dus gewoon alle tijd om elk kind individueel te Playgroundbegeleiden. Daarnaast hebben ze een ontzettend grote buitenspeelplaats, met veel speeltoestellen en materialen. Ook slapen de kinderen ‘buiten’, hoe gezond is dat? Aaaah, tijd om naar Denemarken te verhuizen!

Vrijdag hadden we het semesteropeningsfeest op school! (Ja, echt waar. Op school.) Denk aan een bar, een dj, een dansvloer, discolichten, bierpong, tafelvoetbal en alcohol. Veel alcohol (daar staan de Denen om bekend en dat is ook duidelijk zichtbaar, dit heb je niet van mij..). Ik heb harstikke genoten van alle gekke Deense nummers en hun dancemoves! En niet te vergeten onze eigen, gekke dancemoves, want deze hebben we zeker weten ook ingezet. Hilarisch. Alleen het gekke was, de party begon al om 17:00 en eindigde om 24:00 uur. Voordeel, je ligt op tijd in je bed!Danceparty school

Wie ik ook even in ‘the spotlight’ wil zetten, is mijn lieve mama. Krijg ik zomaar uit het niets een pakketje toegestuurd met daarin….Peperkoek! Jawel Peperkoek. JAM. Ik mis mijn Nederlandse eierkoeken en peperkoeken, maar gelukkig hebben we mama nog! Dankje mams! Houd van jou.

Peperkoek

Liefs,

Kyra

1. Marian:
    26 februari 2017
    Weer een heel mooi verhaal meisje
  2. Nonkel P:
    27 februari 2017
    Komt helemaal goed daar zo te lezen! Genietmaanden met studiepunten! Jaloers....kusss