Fifth week

26 februari 2017 - Roskilde, Denemarken

“Rock, paper, scissors!”

Daar sta je dan, tegenover één van je klasgenoten, roepend: “rock, paper, scissors!”, terwijl je diep nadenkt over welk handgebaar je deze keer ga inzetten om te winnen. Je zult en moet namelijk superman worden! Waarom? Evolution Game. Iedereen begint als een ei en door ‘rock, paper, scissors’ te winnen evolueer je naar een kip, vervolgens naar een haai en uiteindelijk naar superman. Één ding, je kan alleen spelen met iemand van dezelfde soort als jij. Als je verliest, blijf je wat je bent. Niet vergeten om je ook als een ei, kip, haai of superman te gedragen! Hilarisch, vooral al die rondrennende kippetjes.

Dinsdag werd de klas verdeeld in vier groepen van ongeveer vijf personen. Vijf personen met elk een gekleurd, hoopje klei in de hand, onder tafel, proberend om een poppetje of iets van een figuurtje te kneden. Vervolgens moet je het onder de tafel doorgeven aan je buurvrouw. Zij mocht er iets aan toevoegen of veranderen. Je figuurtje werd drie keer verbouwd, totdat het bij één van de peetouders kwam. De peetouder mocht een cadeau maken, een naam verzinnen en een speech houden voor de mama. Ja, jij dus. Op zo’n moment moet je dan toch echt even slikken als je ‘je kind’ ziet. Maar goed, we hebben niet veel tijd om hier over te zitten peinzen, want het is nu de bedoeling dat we een verhaal gaan maken van alle vijf de figuurtjes. Zo hebben wij een surfdude en een voetballer die beide clay figuresspontaan verliefd worden op de zus van hun beste vriend. Terwijl de surfdude, de voetballer en de broer ruzie maken, gaat de zus er vandoor met de gozer die tenminste een auto heeft. Wat een pech! Het was een heus tafeltheater, lights out, spot on!

Vrijdag gingen we spelletjes spelen om elkaar nog beter te leren kennen. Iedereen kreeg een eigen boekje met daarin drie namen geschreven. Van deze drie personen moest je de antwoorden gaan ontrafelen van zes categorieën: schoenmaat, nationaliteit, hobby, status (single etc), karaktereigenschap en de leeftijd. Al had ik mijn vraagtekens bij de categorie schoenmaat. Al snel na de ingewikkelde uitleg beginnen we met het eerste spel. Twee mensen gaan één van de hobby’s (van één van de twee) uitbeelden. Als je weet wat ze uitbeelden en van wie de hobby is, moet je zo snel mogelijk het pakje zakdoekjes pakken! De eerste twee gaan op de grond zitten en verder niets. Uhm. Serie kijken? Film kijken? Nope. Nada. Nopes. Tv kijken dan? Jaaa! Het komt allemaal op hetzelfde neer toch? Maar goed, zo gaan de volgende twee en ook ik mag mijn dansje tonen. Mijn hobby is niet bepaald moeilijk om te raden en zeker niet van wie het is, aangezien ik al een paar weken roep dat ik zo van dansen houd. Oeps. Zo gingen we verder met andere spelletjes en heb ik het voor elkaar gekregen om alle categorieën te ontrafelen van twee van de drie personen in mijn boekje. Trots.

TweeënNa onze spelletjesmiddag besloten we met zijn vieren om onze dikke, warme jassen aan te trekken en de kou in te gaan. Waarom? Er lag sneeuw! Ja, alweer! En we gingen niet met lege handen. We hadden een slee! Wel in kinderformaat, maar dan nog. Het is een slee. Wij gingen, op onze fiets, op zoek naar de hoogste berg die we konden vinden! Gillen dat we deden. Eerst alleen en dan met zijn tweeën. Met zijn tweeën? Op een minislee? En hoe! Zie de filmpjes..

Zaterdag zijn we met een hele groep naar Kopenhagen vertrokken. We wilden de Copenhagenronde toren, de Rundetaarn, beklimmen, maar dat kostte geld. Tja, arme studenten hè. Daarna vonden we Christiansborg, een paleis, waar we gratis naar boven konden. Gratis! Doen! Ohnee, het was zaterdag en dus een té lange rij. Uiteindelijk zijn we beland in het Guinness World Records Museum. Wat zijn er gekke, verbazingwekkende, grappige wereldrecords! Ik heb mijn ogen uitgekeken en daarnaast veel dingen zelf uitgeprobeerd. Hoeveel wasknijpers ik in één hand kan houden, hoe snel ik bekers kan stappelen en weer af kan breken, hoe snel mijn reflexen zijn en ga zo maar door. First!Daarna hebben we een heerlijke warme chocomelk gedronken (I know, het is mijn nieuwe verslaving). Na een tijdje kletsen en het maken van gekke foto’s verplaatsten we ons naar de overkant. Friends & Brgrs! Zo ontzettend lekker! Homemade burgers and fries. JAM. Om onze avond mooi af te sluiten, zijn we naar de LA Bar gegaan. Gezellig met zijn allen rond een tafeltje en drankjes doen. De tweede verdieping, waar je kan dansen, zou om 23:00u open gaan. Nou niet dus. Balen. Ik en Anna gingen dus gewoon maar dansen tussen onze tafel en de bar. Geloof me, zoveel ruimte was dat niet. Haha, maar wel heel geslaagd! Al dacht de barman daar anders over, aangezien wij telkens aan de kant moesten, omdat hij er langs moest. Foutje!

Café Copenhagen

Cheers!

Kyra

1. Marian:
    10 maart 2017
    Weer een super mooi verhaal
  2. Marjolein:
    10 maart 2017
    Wat is het daar mooi en wat maak je veel leuke en gezellige dingen mee! Heel mooi verhaal weer :D Geniet ervan!
  3. Angenieta:
    10 maart 2017
    Wat leuk om je verhalen te lezen Kyra. Zo blijven we een beetje bij met wat je allemaal uit spookt in rokskilde. Zo te lezen een hoop spelletjes drank!!! En gezelligheid.
  4. Ouwe verhaler makerster:
    10 maart 2017
    Zoo dan, Jij maak elke week weer nieuwe leuke verhalen mee. Leuk leuk om te lezen en te zien dat je het naar je zin heb! Stelt die les eigenlijk nog wat voor?