Chiang Mai

15 november 2018 - Chiang Mai, Thailand

Let go and make a wish

Pfoe, daar zit je dan. In Chiang Mai met 35 graden. Tijd om naar de Grand Canyon te Grand Canyongaan. Nee, niet diegene in de Verenigde Staten, maar gewoon hier in Thailand. Het is een oude kalksteengroeve gevuld met regenwater, heerlijk om in te zwemmen. Het bijzondere is dat we worden verplicht om een zwemvest te dragen. Zijn we in ieder geval veilig. We proberen te suppen met zijn tweeën op een surfplank. Geloof me dat werkt niet als je een wiebelkont naast je hebt. Haha. Vervolgens met zijn drieën op een bamboevlot, die half zinkt. De ene probeert met hard te peddelen vooruit te komen, maar stuurt ons in een rondje, de ander ligt in het midden te zonnen, want zij houdt zogenaamd het evenwicht en ik lig intussen helemaal in een deuk. Een geslaagd dagje.

Ziplinen!De volgende dag wordt ik om 7:00 uur opgehaald om te gaan ziplinen! Even ondertekenen dat zij aan niks schuldig zijn, een locker regelen, een mooi pakkie aan, helmpje op, water en camera om en GAAN! Yes, 35 platforms te gaan, super mooi uitzicht over de jungle, hoog in de bomen, je hoort watervallen op de achtergrond en dan ook nog drie freefalls. Die laatste was toch wel even spannend, 40 meter naar beneden. Kriebels in mijn buik! Over wankelende bruggetjes gelopen, in touw spinnenwebben geklommen en vooral genoten.

Ik ben nog naar de Doi Suthep geweest, waarbij ik veel trappen heb beklommen. Uiteindeljk had ik een erg mooi uitzicht en heb ik drie rondjes om de Boeddha gelopen om het te eren. Heel speciaal. Ook hebben we onze namen op een doek geschreven die waarschijnlijk om de boeddha heen komt. Verder heb ik met vier Fransen een auto gehuurd om een hele weg omhoog door te bergen te rijden naar het Doi Inthanon National Park. Hier waren twee hele mooie tempels. Er heerste een soort rust en kalmte. Daarnaast waren er heerlijke tuinen waar je door kon lopen en wederom een mooi uitzicht.

Doi Inthanon National Park bridge

Het indrukwekkendste in Chiang Mai was het Loy Krathong en Yee Peng Lantern festival. Wauw. Overal in de stad hangen er kleurrijke lantaarns en lichtjes op. Er zijn overal gezellige marktjes, muziek, lekker eten en heel veel mensen. Daarnaast worden er in de avond grote witte lantaarns opgelaten, de hele lucht is verlicht. Echt bizar mooi! Ik koop er ook een, samen met een vriendinnetje. We zoeken een goed plekje op de brug, vouwen hem open, zij steekt hem aan en dan staan we daar met zijn tweeën elk met twee handen aan een kant. Bedenkend wat we gaan wensen en wanneer we los kunnen laten. En dan is daar het moment, los laten, een wens doen en kijken hoe snel hij omhoog gaat in de lucht! Heel bijzonder. Ook worden er hele mooie bloemstukken met een kaars aangestoken en losgelaten in de rivier. Je ziet een hele slinger van licht over die rivier glijden. Weer hele mooie ervaringen!

Let it go..

1. Wilma wisse:
    14 december 2018
    Weer een heerlijk verhaal Kyra , wat een belevenissen en herinneringen bouw jij op! Super👍👍👍
  2. Marian:
    14 december 2018
    Super meisje😍
  3. Chantal Buysse:
    15 december 2018
    Jeetje Kyra, wat een geweldige reis! Leuk om te lezen wat je allemaal al ervaren hebt.
  4. Jutta:
    16 december 2018
    Heerlijk om te lezen sis
  5. Mariet en Pauline:
    16 december 2018
    Super om te lezen dus blijf schrijven! Leuk ook hoor om zoveel nieuwe mensen te ontmoeten! Groetjes Mariet en Pauline