Chiang Mai - Jungle Trek

12 november 2018 - Chiang Mai, Thailand

Waar ben ik aan begonnen?!”

Daar gaan we dan. Dayback op de rug, wandelschoenen aan, ingesmeerd met zonnebrand en Deet en ontbeten met twee tosti’s van de 7-Eleven. Ik ontmoet meteen drie leuke mensen; Roxane, Francine en Steven. Daarnaast zitten er vier mensen in de taxi die naar mijn mening niet gekleed zijn op een jungletrek van drie dagen. Bamboo raftingSlippertjes, twee handtassen en een tasje met flesjes drank. Dat wordt nog wat. We beginnen met bamboeraften! Kleedhokjes? Vergeet het maar. De jongens achter de bomen en de meiden in de taxi. Haha. Met zijn vieren stappen we op een wiebelig raft, dat half verzonken in het water ligt. De bestuurder van ons vlot maakt grapjes door heel hard met zijn stok op het water te slaan en dan te roepen dat er krokodillen zitten of door een stuk band uit het water te vissen en te roepen: “snake!”. We zijn nog net geen gillende keukenmeiden.

Hierna worden we met de taxi ergens anders afgezet, krijgen we onze lunch in een opgeblazen zakje en beginnen we aan onze tocht! Na een halfuurtje komen we bij een waterval en wagen er een paar mensen het om te gaan zwemmen. We trekken weer verder, maar man man we gaan alleen maar bergopwaarts! Ik ben kapot, doorweekt van het zweet en vraag me af waar ik aan ben begonnen. Nog even doorzetten Kyra! Keep smilingIn de tussentijd heeft een van de vier haar rugtas weggegooid met daar achteraan haar slippers. Die vier zien we niet meer terug. Op een gegeven moment stoppen we ergens en denk ik: YES, we zijn er! Dacht het niet. We zijn pas op de helft. WAT?! ’S Avonds komen we eindelijk aan bij een dorpje waar we ons avondeten krijgen en waar onze slaapplek is. Houten huisjes op palen, loslopende zwijnen, honden, kippen en buffalo’s. Bizar. We slapen in zo’n huisje met dunne matjes en met zeker 25 mensen bij elkaar. Zodra iemand zich omdraait of begint met lopen, beweegt iedereen gezellig mee!

De volgende dag wordt de grote groep opgesplitst en zijn we nog maar met zijn zevenen. We lopen ongeveer drie uur door de mooie natuur en komen aan bij een ander dorp. Hier krijgen we lunch met een prachtig uitzicht! Vervolgens vertrekken we weer en komen we aan bij een waterval en tevens onze slaapplek. Hem dik inmaken met een spelletjeWe pakken onze handdoek en shampoo en rennen de waterval in, tijd voor een douche! We spelen de hele avond spelletjes, leren trucjes met een touwtje en krijgen opdrachten met lucifers. Het is hilarisch en erg gezellig. Verder hebben de guides eekhoorns gevangen en die gaan ze wel even roosteren en opeten. Jam..

’S ochtends lekker ontbijten en gaan we weer een heel stuk lopen. We eindigen bij een winkeltje waar we even relaxen en daarna worden opgehaald door een taxi. Deze brengt ons naar een restaurantje waar we lunchen. Vervolgens worden we opgehaald door een pick-up truck en worden we neergezet in de achterbak. Spannend! We worden afgezet bij een elephant sanctuary en zetten onze tassen weg. BadderenTijd om de olifanten eten te geven! Drie bakken vol met bananen die ze met liefde weg smikkelen. Hun slurf lijkt wel op een stofzuiger. Best cool. Daarna lopen we met twee olifanten de rivier in om ze te wassen met een emmertje. Ik smeer ze in met zand en spoel ze af. Hun huid voelt droog en ruw aan en ze hebben harde haartjes. Heel gek om zo dichtbij te staan en ook best eng, maar wel heel tof! Na deze hele ervaring word ik weer afgezet bij mijn hostel en kan ik eindelijk douchen en gebruik maken van een wc. Jippie! ’S Avonds ga ik nog gezellig met Francine, Roxane en Steven een welverdiende burger eten en poolen in een hippe bar.  Time to relax!

Ons groepje

1. Joke Smit:
    29 november 2018
    Zo dat was volgens mij meer werk dan vakantie toch.?
  2. Jutta:
    30 november 2018
    Jaaa you did
  3. Karin vd Abeele:
    30 november 2018
    Wat een belevenis Kyra!!! Ik geniet gewoon met jou mee wanneer ik je verhaal lees 😁