Bangkok

3 november 2018 - Bangkok, Thailand

“Where are you going?”

Mijn eerste intentie op de eerste dag was relaxen. Eerst een hapje eten en dan even kort een tempel bezoeken. Toen ging het mis. Er kwam meteen iemand op me af: “ Where are you going?” Uh. Nergens? Mijn strategie was: aankomen en dan wel zien waar ik uit kom. Dat kon volgens hem niet, want het is blijkbaar hoogseizoen, lichtfestival, veel Chinezen die alles volboeken etc. Oké, snel de tempel binnen sneaken. Schoentjes uit en even genieten op mijn billen van het spektakel dat voor mij afspeelt. Monniken en hun gebed. Heel bijzonder! Tempel Wat Chana Songkhram

Tot ik weer buiten sta en die vent er een securitygast bij roept. Hij gaat me wel even vertellen wat ik moet doen. Oftewel een Tuk tuk pakken naar het Thailand tourist office en boeken. Dat doe ik morgen wel denk ik bij mezelf, intussen hard ja knikkend. Dat bleek toch even anders te gaan, aangezien hij meeliep naar buiten, een tuk tuk aanhield en ik er opeens in zat richting het tourist office. Ik zoef over de drukke straten en ik kijk mijn ogen uit. Uh. Wat is hier nu zojuist gebeurd? Na een goed gesprek en heel wat glimlachen en geflirt verder, heb ik mijn aankomende dagen geboekt. Prima denk ik, kan ik weer verder met ‘relaxen’.

Tuk tuk

Dat relaxen komt wel goed in mijn hostel. Chille banken, kleurrijke lichtjes, muziekje aan en mooie posters aan de muur. Backpackers van over de hele wereld lopen hier af en aan. In de avond doe ik mee met een quiz en een BBQ. Tijdens de quiz komt de vraag: “Wat is het huisnummer van de Simpsons?” Hoe moeten wij dit nu weten? Ik zoek het stiekem op en schrijf 742 op. Verbaast roept de quizmaster: “You are the first one to get this one right! High Five!”. Gniffel. You know me, I’m good ;) Na twee nachten spelen ze exact dezelfde quiz. Ik beloof de quizmaster dat ik niks voor zal zeggen. Haha, wat denk je nu zelf. Mijn groep heeft de gedeelde eerste plek..

Santichaiprakan park

De volgende dag geniet ik in het park met een boekje erbij. Even rust van alle drukte in Bangkok. Elke straat staat vol met eetkraampjes, scooters en auto’s vliegen voorbij en dat stoplicht en zebrapad betekenen allang niks meer. Heel vaak naar links en rechts kijken en flink doorlopen! ’S Avonds ga ik samen met Brenna en Mohit naar een Blues Bar. We zitten op kleine krukjes, in een smalle ruimte, het is veels te druk, de muren hangen vol, de sfeer is AMAZING en we luisteren gefascineerd naar de live-band. Wat kunnen zij goed spelen!

Wat ArunVandaag maak ik gebruik van de hop on hop off boot. Zo lekker toeristisch en chaotisch. De eerste stop is Wat Arun. De tempel van de Dageraad. Deze tempel is versierd met honderden bloemen mozaïeken, gemaakt van kleurrijk, oud en gebroken Chinees porselein. Erg indrukwekkend. De volgende stop is de Wat Pho. De enorme liggende boeddha van wel 46 meter lang en 15 meter hoog! Echt bizar. Ik probeer me tussen de mensen te wringen en een foto te scoren. Gelukkig sprak ik iemand aan die een foto van mij wil maken, ideaal. Wat PhoVervolgens ben ik naar het Grand Palace gegaan, maar Wat Een Mensen. Ik hop snel weer op de boot om de markt langs de rivier te bekijken en vervolgens de enorme flowermarket. Zoveel Bloemen! Dan nog even voetje voor voetje over een markt gelopen en Chinatown bekeken.

Nu ben ik helemaal klaar met alle mensen en de hitte. Tijd om te relaxen en wat te eten. Brenna en Mohit eten gezellig mee. Dan spelen we nog wat gitaar en vier-op-een-rij en eindigen onze avond in ‘The Club’. Je gelooft het misschien niet, maar ja zo heet het echt…De straat in Bangkok is omgetoverd in massa’s mensen, in elk café wordt er andere muziek gedraaid en op straat proberen ze je van alles aan te smeren. Emmers met drank, lachgas etc. Mijn mond viel er van open. Zo bizar. Maar o zo gaaf om eens mee te maken!

khao san road 1The club

Ps: check vooral ook even de filmpjes!

1. Marian:
    10 november 2018
    Weer een super verhaal meisje en wat een indrukken😍
  2. Denise van den Bussche:
    10 november 2018
    Super om dit te mogen volgen.!!
  3. Chantal Buysse:
    Wat een belevingen Kyra.
  4. Jutta:
    11 november 2018
    Das wat anders dan sluis !
  5. Karin vd Abeele:
    11 november 2018
    Wat een fantastisch verhaal met al jouw belevenissen, Kyra! Heel leuk om te lezen. Wat een avontuur!!
  6. Wilma wisse:
    11 november 2018
    We reizen heerlijk met je mee,😎👍
  7. Svenja:
    12 november 2018
    Leuk en herkenbaar!!
  8. Joke Smit:
    13 november 2018
    Geweldig lekker verder genieten daar.