Ayutthaya

5 november 2018 - Ayutthaya, Thailand

“My dad would have gone mad”

Na een uurtje slaap, check ik om 6:45u uit om vervolgens opgehaald te worden met een busje. Op een gegeven moment is het busje vol, maar er moeten nog twee mensen in. De chauffeur doet de deur open van de auto, laat twee jongens uitstappen en laat de twee mensen instappen. Doet de deur dicht en rijdt door. Uh. Wat? We kijken allemaal stomverbaasd toe. Zo zijn er nog meer dingen die me opvallen. Als je rechts niet kan inhalen dan doe je dat via links ( ze rijden links in Thailand). Als er een rij auto’s staat te wachten voor een rood licht dan rijd jij daar voorbij en ga je er voor staan of je chillt gewoon in de achterbak van je auto in een hangmat. Alles is hier mogelijk! Daarnaast is mijn eerste hurktoilet een feit. Voetjes op de steunen, broek naar beneden en rugzak op je buik. Intussen ook even een doekje voor je billen uit je tas vissen. Ik word hier nog een pro in! Aangekomen in Ayutthaya krijg ik mijn eigen ‘ little pink castle’. Twinbed, tv, minikoelkast, airco en een eigen wc plus douche. Luxe met een roze randje!

Ontbijt!

De volgende dag ontbijt ik lekker bij een klein café met een strawberry smoothie en spring ik daarna op de fiets met Brenna. Mooi links rijden, goed uitkijken en veel tempels bekijken: Wat Maha That, Wat Ratchaburana, Wat Thamikarat, Viharn phra Wat Thamikaratmongkhon bophit en wat phra si sanphet. Bij een van de tempels moesten we op onze knieën zitten, zei een monnik een paar woorden en werd er water over ons heen gezwierd. Daarna kregen we een gekleurd armbandje. Best bijzonder, totdat ik de kartonnen doos naast hem zag..

De volgende ochtend ontbijt ik weer bij hetzelfde cafeetje en kreeg zomaar Thais fruit voorgeschoteld door de eigenaar. Jam, lekker! Voor de middag had ik een boottocht gepland. Mijn eerste misser was dat ik gehaast aankwam bij het hostel en ik een uur te vroeg was. Oeps. De boottocht zelf was tof. Een longtailboot waar je net boven het water zit, krakkemikkige en hippe huisjes aan de oever, een varaan in het water, de Wat Phanan Choeng, de Wat Chaiwatthanaram en de mooie zonsondergang bij de Wat Phutthaisawan. Wauw wat was dat mooi! Maar Wat Chaiwatthanaramnu mijn tweede misser. Ik had niet goed opgelet waar ik was opgestapt en ik dacht dat we allemaal op dezelfde plek zouden worden afgezet. Niet dus. Ik bleef dus een beetje beduusd zitten, totdat iedereen van de boot was. Shit, wat nu? Wat ik er van opmaakte was dat de ‘guide’ het geen probleem vond. Hij vaarde naar zijn eigen woonboot toe en maakte zijn boot vast aan de longtailboot die daar naast lag. Wat is nu het plan? Of ik even over kon stappen naar de andere longtailboot om vervolgens via het smalste randje ooit van zijn woonboot over een paar losse loopplanken te lopen naar het vaste land. Oké, I can do this! Rugzakje om en handje vasthouden van zijn vrouw. Maar toen.. Hij zou me wel even naar mijn hostel brengen, op zijn SCOOTER. Ai. Ik weet niet of jullie dit weten, maar ik heb nog nooit in mijn hele leven op een scooter gezeten en daarnaast zou mijn vader gek worden als ik het wel zou doen ( niet dat dit nog van toepassing is, maar goed ;) Dus IK op een SCOOTER, ZONDER helm, in Thailand en owja zijn vrouw moest er ook nog bij. Dus ik vastklampend aan hem, met mijn tas op mijn buik en achter mij zijn vrouw racend door Thailand. Once in a lifetime experience toch?!

Fietsen

1. Marian:
    Super mooi meisje
  2. Nonkel P:
    20 november 2018
    Volop ant genieten dus🛵🚲🛶🏖!
    Have fun Kyra😘
  3. Ilse:
    Gave verhalen Kyra! Geniet ervan. X
  4. Tanja:
    Ayuthaya! 😍
    Waar ga je nog allemaal naar toe Kyra?
    Ik heb deze zomer genoten van een maandje Thailand. Heerlijk!
  5. Jutta:
    Hahaha. Wat een ervaringen! Supertof
  6. Joke Smit:
    21 november 2018
    Zo jij durft hoor maar je geniet met proppen. Super toch. Dikke kus en nog heel veel meer genieten.
  7. Jenneke:
    Je schrijft geweldig !!!
    Have fun and take care
  8. Reneetje:
    21 november 2018
    moedig meisje, maar echte goeie ervaringen, groetjes
  9. Hanny Oostdijk:
    21 november 2018
    Nou dat zijn leuke ervaringen en ik denk dat je nog veel meer fijne dingen gaat beleven in longtail boot vondt ik best eng die gingen zo hard en laag bij het water nog veel plezier